BlogulluiAndrei



Fimoza si decalotare

Ok, pentru ca gugulontul meu are in continuare niste punctulete ca de puroi in zona cocoselului, si pentru ca in continuare mie nu imi iese treaba cu decalotarea la baita, am mai citit. Concluzia mea in acest moment: mai bine nu incercam pana acum deloc decalotarea si il lasam in pace. Asa, poate ca infectia a aparut tocmai pentru ca am incercat si nu am reusit decalotare totala. Cu toate astea, nu cred ca am intalnit doctor (si am fost cu gugu la multi) care sa nu imi recomande decalotare (ce-i drept, acasa, facuta incet incet, nu de catre doctor si brutal, dar totusi….).

Practic, fimoza se vindeca spontan in adolescenta prin cresterea glandului. Inflamatiile locale sunt prevenite prin igiena locala, evitand manevrele de decalotare.

Prin decalotari repetate se produc mici leziuni care duc la cicatrici care mai curand stramteaza inelul fibros. In plus poate cauza o complicatie grava, parafimoza. Aceasta consta in strangularea glandului de catre preput si necesita interventia chirurgicala de urgenta!

Pediatrii obisnuiau sa recomande manevre usoare de decalotare pentru largirea treptata a inelului fibros.

De mai multe decenii medicii nu mai recomandă această abordare. – so, medici din Romania, noi in ce deceniu suntem? – gasiti mai multe informatii si clarificari aici


