BlogulluiAndrei



Home sweet home

1 august 2010

Ieri, adica sambata, am ajuns in Bucuresti.

Cu Liviu cu tot, care a venit de vineri.

De ce de vineri? Pai, pentru ca, dupa cum am invatat din experientele de pana acum, dupa fiecare seara relaxata urmeaza o zi mai putin buna. Adica, marti seara am fost la film, miercuri am fost la urgente, joi seara am iesit cu Luciana la o terasa, joi noaptea am bolit rau de tot, mi-am varsat amarul in Constanta la propriu si la figurat, timp in care s-a mai trezit si gugu de doua ori si a trebuit sa il linistesc si pe el in timp ce eu nu stiam cum sa fug mai repede la baie. Naspa. Foarte naspa!

Asa ca am pus mana la telefon, l-am sunat pe tati si l-am rugat sa vina sa ne ia acasa.

Unde am ajuns ca si data trecuta, cu doua kilograme in minus eu si cu diaree gugu.

Asa ca gata pe anul asta cu Constanta.

Problema e ca de data asta gugu nu pare sa isi revina atat de repede, in sensul ca mai are inca diaree, in conditiile in care nu ii mai pot da decat maine Smecta.

In schimb, nu a mai facut febra, cum ma temeam, deci exista si o parte buna.

De la Nana am auzit recent teoria cu mare-munte la copii. Adica, sa mergi la mare, dupa care la munte cu copilul, in ordinea asta. Nu am gasit inca nimic despre asta pe net, dar insist.

Oricum, momentan noua ni s-a luat de calatorii.Plus ca trebuie sa isi revina gugu.

Gugu care intre timp a devenit mai vorbaret. Mult mai vorbaret. Nu spune cuvinte clare, dar vorbeste el acolo in legea lui. Tot spun ca o sa folosesc mai des camera si tot ma las pagubasa.

De vreo luna tot remarc ca scutecele ii vin mult mai largi decat pana acum, ceea ce inseamna ca i-a mai scazut burtica. Ar face bine sa nu se ingrase prea tare, mai ales acum ca i-am luat de la reduceri din Carrefour tricouri pentru la anul marimea 23 luni.

Revenind la partile mai putin bune cu mersul la mare, i-au aparut bubite gen dermatita atopica acum si pe burtica, pe o portiune intinsa. Damn!!!! Ar putea fi din multe cauze, asa ca nu are sens sa imi dau cu presupusul. Si eu inca le tratam pe cele de pe picioare.

Tot la sectiunea vesti proaste e ca somnul de zi chiar s-a dus naibii de data asta, la modul ca si seara avem probleme cu el (Liviu face exercitii de leadership in fiecare seara), dar ziua…..chiar nu stim cum sa procedam. Azi, de exemplu, a dormit in brate la ursuflete, unde a picat rupt de oboseala pe la 13.30. Insa nu e tot timpul asa simplu.

In seara asta si-a mai facut inca un cucui, de data asta in alt loc decat cel vechi, plus rani noi la genunchi, astea peste cele vechi. Ce au copiii astia de tot se lovesc in aceleasi locuri?

Avem maimutoi pe care ii adora cand era mai mic cazuti in dizgratie totata (Bau si Piticot), insa avem si maimutoi care incep sa castige teren (Cartitel si Puiul de la Laurici).

Si, a, da, am ajuns si eu sa tot cumpar jucarii, stiu ca are si tot are si nu ma pot abtine. Si nici macar nu ma pot organiza destul de bine incat sa I le dau pe rand astfel incat sa aiba mereu ceva nou cu care sa se joace. Complicat!

28 iulie

Din pacate, sau din fericire (am fost la film) ieri nu am mai scris ce am facut. Adica, nu am scris de cum a intrat gugontu pentru prima data in piscina de plaja si i-a placut la nebunie, nu l-as mai fi scos de acolo pentur nimic in lume, pacat ca tot nu era destul de calda apa pentru el.

Nu am scris nici despre cum ziua a inceput cu o plimbare la Cazinoul din Mamaia, datorita faptului ca nisipul era ud si afara era racoare. Drept si prin urmare, m-am gandit sa ne plimbam pe faleza. Da de unde! Dpa 10 minute, Gugontu s-a saturat si a vrut jos. Si stai si umbla dupa el. I-am dat si jucariile, noroc ca le aveam la mine, si s-a jcuat si s-a alergat pe niste banci de nu se poate. A invatat sa sara gardul cu ocazia asta, a gasit niste zone cu verdeata inconjurate cu niste gardulete cam de jumatate inaltimea lui. Ei bine, s-a descurcat super bine sa le sara. Facand exact pasii pe care i-af fi facut eu sa sar un gard. Se pare ca e intuitiva treaba. Sau singura cu putinta ca sa sari gardul.

Him…..

La 11 fix am plecat de la plimbare si la 11 si 10 minute fix a adormit gugontu in masina. Eram super ingrijorata ca deh, sa nu il las sa adoarma, ca dupa aia il trezesc si nu mai adoarme la loc….cand colo, l-am luat in brate si l-am pus in patul lui, n-a avut nici o problema. Si cand ma gandesc de cate ori ne-am chinuit noi sa il tinem sa nu adoarma….

Oricum, dupa amiaza a fost si mai fain.

Asta pentru ca apa marii era super si pentru ca am avut piscina si pentru ca a intrat totusi si in mare un picut (dupa stirea Nanei cu pestii periculosi nu am vrut sa il las, dar da-I si scoate-l pe gugont din apa cand isi propune el sa meraga acolo).

Nu stiu daca l-am mai vazut pe gugont atat de incantat pana acum de ceva. Extaziat. Uimit. Surprins. De valuri. De tot din jurul lui. A fost super!

Drept si prin urmare azi am luat camera de filmat, ca sa pot imortaliza momentele.

Ei bine, cum aseara a plouat torential, de dimineata nisipul era ud rau, astfel incat nu am putut sa il las pe gugu pe plaja. Nici macar in sosete, tot ii inghetasera picioarele. Asa ca am plecat, ne-am plimbat, ne-am jucat si etc. etc……

Totul a fost aproximativ super si azi, pana cand, de trezit s-a trezit mai devreme, pe la 13, si a inceput sa vomite. Si sa vomite. Si sa vomite. Moment in care m-am cam panicat, am curatat pe fuga voma, l-am bagat in masina si am fugit la spital (judetean, urgente copii). Unde, pentru ca am asteptat o ora, am avut timp sa tot dau telefoane. Ei bine, nu s-au prea potrivit lucrurile, nu am fost in stare sa fac rost de un doctor fain, asa ca am ramas la urgente, unde am dat in final de o doctorita. Ne-a dat si retea, spunandu-mi ca nu e enterecolita ce are gugu, pentru ca nu are decat un simptom din 3, si ca nu e atat de grav, dar sa il fac sa isi revina cu medicatie (biotics si debridat, i-am dat totusi floridral pentru ca e mai bun la gust si l-a facut sa bea apa). Toate bune si frumoase, am facut si injectie, cu metroprocramid (nu stiu daca scriu bine si nici nu imi mai pasa), mi-a spus insa ca daca se inrautateste situatia sa ii dau si metrocropramid sirop si Sumetrolim.

Ei bine, situatia s-a inrautatit. Deh, doar e gugu….asa ca a facut diaree. Dar nu orice fel de diaree, ci apa apa. De trei ori la rand. Deci, am ajuns din nou la spital cu el, pentru ca dupa ce am vorbit cu vreo 3 medici la telefon am fost cam bagata in sperieti, ca e de internat si bla bla…..m-am dus cu scutecul de data asta, insa, deh, din apa aia nu au putut sa extraga nimic, asa ca nu am putut sa ii fac coprocultura. O sa incercma maine, sper sa am ce sa duc de dimineata. Coprocultura si coprocitograma. Din a doua putem presupune daca e virus sau nu, pentru ca prima dureaza 3 zile sa iasa rezultatele. Din pacate.

Asa ca azi am umblat de nauca prin Constanta sa gasesc recipient pentru amandoua analizele, adica unul cu gel si unul fara gel. Sper ca zic bine. Anyway, nu am gasit. Poate ca totusi se gasesc doar la clinici si m-am tampit eu.

Oricum, l-am chinuit rau de tot pe gugu. Pentru ca a doua oara am ajuns la spital in jurul orei 21, cand deja trecusem bine de ora lui de culcare. Asa ca era cam rupt. La intoarcere, mi-a adormit in masina, si nu s-a mai miscat cand l-am scos sa il duc in pat. N-a mai zis nici pis.

A doua doctorita m-a felicitat oarecum ca am ales sa nu ii dau Sumetrolim, pentru ca i-ar fi facut rau in situatia lui cu diareea (doh!), adica practic mi-a dat dreptate in deciziile mele si m-a mai calmat un picut🙂

Cam atat, gata, ma duc si eu la culcare ca maine va fi o zi lunga.

Sper sa nu fi luat gugu virusul de care mi-a vorbit Nana, care se manifesta la inceput cu varsaturi si diaree, dupa care in urmatoarele 4 zile are febra mare. Uf! Adio concedii cu gugu! Adio relaxare! Adio parinti relaxati! Pe maine!

26 iulie 2010

Ok, azi a fost super fun la mare. Am fost si dimineata si seara, pentru prima data, motiv pentru care sunt super rupta de oboseala.

De dimineata nu a vrut sa intre in apa, si il inteleg, era cam rece. De fapt, vroia, dar cand dadea cu piciorusele de apa rece, fugea repede inapoi. In schimb, s-a plimbat pe toata plaja in lung si-n lat, s-a jucat cu nisipul si s-a bucurat la maxim de galetusele cu apa aduse de bunica si varsate destul de repede pe cearsaf, pe rogojina, pe el, ma rog, pe chestii care nu prea trebuiau udate.

La un moment dat a inceput sa mataie si sa vrea in brate, asa ca am stiut ca e timpul sa plecam si sa il culcam. Dar, din pacate, la bunica n-a fost sa fie.

Dupa ce a dormit i-am dat papa, si am plecat din nou. De data asta in parc, pentru ca era prea devreme pentru plaja. Am fost in Tabacarie, unde a gasit la sulite si la moduri de a se lupta cu ele….(preferatul lui e sa imi dea mie peste fata cu ele). Prin sulite inteleg orice obiect lung si subtire pe care gughi il gaseste in cale. De exemplu, crengi, frunze  lungi, lopetele, etc.

In parc astazi gugu a mers pentru prima data drept pe o carare, adica fara sa o ia intr-o parte, pur si simplu a gasit el o poteca si s-a luat dupa ea.

A vorbit si cu niste fete, cam de liceu, care au vrut sa faca cunostinta cu el mai temeinic, moment in care gugu s-a cam timidosit. Trebuie sa am mare grija unde merge Liviu cu gugu la plimbare!

Iar dupa amiaza i-am dat iaurtul pe plaja (17). Dupa care am mai stat la umbra un pic, dupa care am intrat in apa. La inceput a reactionat la fel ca de dimineata, dupa care m-a vazut pe mine ca intru cu totul in apa si a vrut si el. Si cand s-a bagat cu totul si a inceput sa stropeasca cu picioarele, nu a mai fost chip sa il scot de acolo. Asa ca l-am pus in funduc, la mal, cu apa venindu-I pana aproape de gat. Era funny, mai ales ca erau si valuri mici si il stropeau si pe fata, dar nu ii pasa, mai mult se bucura.

De data asta am fost echipata, am avut halat la noi si a fost totul ok, n-a mai tremurat.

Dupa episodul cu marea, a trecut la sezlonguri, a inceput sa se catere pe ele si sa mearga de la un capat la altul al sezlongului, dupa care cobora, dupa care o lua de la capat. Enervanta miscare, mai ales ca trebuia pazit bine ca sa nu isi infiga capul intr-un sezlong.

Si da, gugontu mi-a facut si azi figura cu somnul, nu a vrut de nici un fel sa doarma la bunica, e drept, neavandu-l pe catel, ci doar pe bau. Asa ca am fugit cu el la bunicul, unde ne-am mai ciondanit vreo 35 de minute, ca dupa aia sa doarma 2 ore. Faza naspa e ca am stat cu el in camera pana a adormit. Motiv pentru care si in seara asta, dupa baita, s-a trezit ca vrea sa stau cu el, asa ca incepea sa urle de fiecare data cand ieseam din camera. Uf! Am rezolvat-o dupa vreo 10 minute, dar, oricum, simt ca pierd teren.

Si mai simt si ca e al naibii de obositor sa fii la mare cu un copil de un an. Doh!

25 iulie

Am ajuns in Constanta. Dupa in drum de patru ore (norocosi, totusi, avand in vedere ca am ocolit mult – Harsova – si ca am oprit pe drum sa ii dam lui gugu sa pape).

Anyway, sa nu divagam.

Noutati gugont: pai, era sa cada in cap astazi, daca nu era Mihaela sa il prinda. I-am cumparat un leagan din ala din plastic, clasic, de agatat in curte de ceva solid.

Toate bune si frumoase, numai ca un inginer si un mecanic nu s-au priceput sa il puna bine, asa ca in momentul cand l-am pus copilul era sa se rastoarne. Naspa rau, adica chiar cadea in cap daca nu intervenea Mihaela.

Am fost ieri si azi cu gugu la mare. Adica, la plaja. A fost super, numai ca foarte scurt. Desi apa se zice ca e la 27-28 de grade, si ieri si azi gugontu a cam tremurat cand era in apa, asa ca nu l-am putut tine mult sa se bucure de ea.

In schimb, am venit de data asta echipati cu galetusa, pe care am umplut-o cu apa si a fost gugontu in extaz sa se joace cu ea. Nu prea ii mai trebuia nici o alta jucarie, daca avea galeata cu apa si o grebla cu care sa stropeasca, totul era perfect. Mai putin faptul ca soarele dogorea rau de tot azi, si cum am ajuns destul de tarziu pe plaja toate locurile bune de la umbra erau luate.

Andrei evident ca ieri si-a dat programul peste cap, adica a dormit pe drum spre Constanta, dupa care a mai dormit seara de la 4 la 6 jumate, nu ne vedea sa credem. In schimb, azi, ca sa fie cu bucluc, a dormit doar de dimineata (10.30), cand era rupt de oboseala, dar nu dupa un scandal de 20 de minute.

Dupa amiaza nu a mai dormit, desi era rupt de oboseala. Sunt curioasa cum si daca o sa s-a ma descurc mai departe cu el in ce priveste somnul.


