BlogulluiAndrei



Bebe – rosu in gat – ce facem?

Ok, dupa ce am mai vizitat cateva magazine (luni am inceput vanatoarea, pentru o nunta deosebita, in Thassos, nu a fost usor, dar am gasit o rochita super – aviz amatoarelor, daca acum cativa ani cautam luni de zile o rochie faina, acum se gasesc destul de multe, incredibil, si la preturi accesibile, nu va dati batute!) am fost intrerupta in mod brutal de telefon. Nu m-am suparat insa, ba mai mult, m-am bucurat, pentru ca, supriza, cine sa fie oare, ie-te-te camila era!

Asa ca, dupa ce am mai vorbit si cu camila despre boli de copii si alte chestii de astea de mamici, m-am gandit eu ca mai bine scriu mai multe din intelepciunea acumulata de mine cu privire la rosul in gat la copii.

Asadar, copilul face rosu in gat. So?

(Evident, incurajez pe toata lumea sa mearga la doctor imediat cu copilul, dar intrucat eu tot aflu chestii de la fiecare doctor, si vad ca nu exista o metodologie clar instalata in randul acestora, fiecare actionand dupa ureche, mai bine sa mai cititi cate ceva din experienta altor mamici)

Pai, primul pas e sa vezi sa nu faca si febra. Pe langa Tantum verde spray (cantitati in fct de greutatea copilului), adaugi si faimoasa reteta Panadol/ Nurofen unul la 4 ore intercalat, in cazul ca o data la 8 ore nu scade febra (febra considerata de la 38 in sus).

Bine e sa ii dati si vitamina C picaturi.

Al doilea pas e sa ii iei un exudat faringian.

Asta ca sa nu te trezesti ca ii dai degeaba antibiotice, cum mai recomanda unii doctori.

Ei bine, cel mai probabil ca daca are rosu in gat copilul are o viroza. Adica nu e nevoie de antibiotice ca sa ii treaca. Dar, ca sa fim siguri si sa nu mergem pe ghicite, se pot face analize (exudat faringian, nu stiu exact in ce cazuri mai tb si analize de sange – se inteapa bebe in deget). Doar daca din rezultate reiese ca e vorba de bacterii si nu de virus se recurge la antibiotic. Zic bine, pisoi?

In cazul virozei, febra ar trebui sa dispara dupa cateva zile (3-4, chir mai putin la unii copii). Daca se prelungeste mergeti din nou la medic.

Foarte important daca ii curge nasul este sa ii curatati bine de tot nasul (ser fiziologic la greu, ser cu apa de mare, aerosoli la recomandarea medicului doar daca nu il irita si mai tare in gat), altfel pot aparea o serie de complicatii una mai frumoasa decat alta. Se pot da, evident, diverse picaturi de nas, dar asta in fct de cum e gatul si de cum sunt mucisorii, asa ca…..nu ma bag aici.

La fel cu tusea, daca apare, siropuri, in functie de cum e tusea, seaca sau nu.

Foarte utile sunt si remediile babesti, nu le stiu pe toate dar am aplicat cateva care au fost super: umiditate mare in camera, mai ales la baita, sare grunjoasa in apa de baita, frectie cu Pulmex pe piept si spate seara la culcare (asta nu e babesc, stiu, scriu si eu cum ii aduc aminte).

Cam atat vroiam sa spun, asta ca stie si viitoarele mamici🙂 ce au de facut cand apar astfel de situatii, si sa nu accepte sub nici o forma antibiotic daca nu exista si o motivatie logica in spate.


