BlogulluiAndrei



Scaderea in greutate dupa sarcina – doua teorii

1. Daca alaptezi, o sa consumi mai multe calorii decat daca nu ai fi alaptat (in jur de 500 pe zi, echivalentul unei ore de alergare), deci o sa dai mai usor jos kilogramele

2. Dupa ce temrini cu alaptatul, pe de alta parte, corpul primeste semnale cum ca gata, nu mai e nevoie de rezerve de energie pentru hranirea copilului, deci incep sa se piarda mult mai usor kilogramele acumulate

Acum, chestia cum ca prima teorie e adevarata, dar mamele se ingrasa pentru ca de fapt mananca f f mult, personal o consider o porcarie, pentru ca eu am mancat mai putin decat mancam inainte de a fi insarcinata, am tinut regim, am facut miscare, am alaptat, si cu toate astea nu am slabit f usor, ba chiar mi-a fost f greu sa ma mentin la o anumita greutate cat am alaptat. So……..eu una cred in a doua teorie, timpul imi va arata daca am dreptate.

A, si pentru ca tot suntem la teorii, mai cred si ca este un mare bullshit asta cu scazutul greutatii in timpul alaptatului, o mare conspiratie menita sa ne convinga sa ne alaptam copiii, noi, femeile moderne si ocupate si iubitoare de sani ridicati, care nu prea mai vor sa alapteze.

Ce-i drept, tot pe net am citit ca partea cu slabitul de la alaptat e valabila mai ales dupa primele 8-10 luni, atunci cand nevoile copilului cresc simtitor, asa ca el papa mai mult laptic si mama pierde mai multe calorii. Recunosc ca eu nu am avut rabdarea sa ajung acolo.

Sau, poate ca nu e nici alba nici neagra, si pur si simplu la unele femei e intr-un fel si la altele in alt fel. (yeah, right!)

A, si sa nu uit, mare parte din parerile pe care le-am citit pe forumuri sunt de partea celei de-a doua teorii. Pe prima o sustin doar femeile care nu au copii, sau cele care sunt insarcinate si nu stiu inca care e treaba, sau cele care oricum au un metabolism de invidiat in mod normal si oricum ar fi slabit dupa nastere usor, fie ca alaptau, fie ca nu alaptau (Nana, tu intri aici :-))

Pe de alta parte, am fost azi la doctor (ptr fata) si mi-a recomandat sa fac al doilea copil acum, cat inca sunt in starea asta Zen🙂 (i-am povestit ca momentan am uitat ce e ala stres, si ca am intrat in preeclampsie la prima sarcina, asa ca e f probabil sa am probleme cu tensiunea si la a doua sarcina, mai devreme chiar, de prin luna a 3-a, ouch!)


