BlogulluiAndrei



Cu sau fara parabeni

Ceea ce multa lume stie e ca parabenii nu ar trebui sa faca parte din cosmeticele adresate copiilor. De ce?

În Marea Britanie si în SUA s-au facut niste cercetari care au evidentiat faptul ca tumorile canceroase localizate în special la nivelul sânilor unor paciente contineau parabeni. Asa s-a ajuns la ipoteza ca parabenii ar mari sansele de a dezvolta cancer la sân. Atentia a fost îndreptata în special înspre produsele antiperspirante si a deodorantelor.
Concluziile cerecetarilor mentionate nu sunt definitive si nu spun cu siguranta ca parabenii produc cancer, dar este clar ca trag un semnal de alarma care înseamna ca aceste substante nu sunt tocmai pure si nevinovate.

Se vorbea chiar la un moment dat sa se dea o lege prin care sa se interzica utilizarea lor in productia cosmeticelor.

Ceea ce nu foarte multa lume stie (Clau, esti pe faza?) este ca in farmacii, chiar si produsele cele mai scumpe de la brandurile cele mai specializate pe copii pot contine parabeni (faimoasa Mustela DA, are parabeni). De fapt, nici macar farmacistele nu stiu. Eu, cand am fost sa intreb intr-o farmacie ce produse de copii au fara parabeni, mi-a raspuns doamna farmacista pe un ton putin deranjat ca, in mod evident, toate. La care eu am intrebat-o daca stie ea asta sigur, la care ea mi-a raspuns ca asa ar fi logic, nu?

Ei bine, nu! Aceeasi doamna, dupa zece minute de cautari (pe eticheta fiecarui produs gasesti ingredientele), mi-a spus ca, din pacate, nu gaseste nici un produs in farmacia ei care sa nu contina parabeni (o farmacie de renume, lant national).

Astazi, as fi putut sa o contrazic. De ce? Pentru ca am deschis sezonul cercetarilor la parabeni, si am aflat ca urmatoarele game nu au parabeni la nici unul din produsele pentru copii (mai sunt si game care au si produse cu si produse fara): Avene – gama Pediatril; Bioderma – gama Atoderm; SebaMed – gama Baby.

Evident ca mai exista si alte astfel de produse (vezi Gerocossen si alte astfel de cosmetice pe care le gasiti la Plafar), dar, dintre cele mai cunoscute sunt cele enumerate mai sus.

Asta ca sa stiti pe ce dati banii.


